Linka důvěry STŘED vyzváněla i v době nouzového stavu |
![]() |
Středa, 27 Květen 2020 00:00 |
V době nouzového stavu se počet kontaktů nijak nezvýšil, lišila se ale témata, která lidé řešili. V nouzovém stavu lidé více využívali chat a e-mail než telefonáty, což je možné přičíst omezení volného pohybu a soukromí na telefonát. Citelně zvýšily kontakty, řešící zdravotní problematiku, naopak řešení existenciálních, osobních témat značně pokleslo. Věkový průměr volajících byl naopak i v době nouzového stavu téměř totožný jako v běžném režimu. Ze statistiky Linky důvěry STŘED také vyplynulo, že se nijak nezvýšily kontakty, řešící zneužívané nebo týrané děti, závislosti a sociální patologie ani vztahové, zejména rodinné problémy. Podle LDS je možné, že v důsledku pandemie lidé odsouvali vlastní problémy na druhou kolej, nebo neměli dostatek soukromí pro telefonát. Je proto možné, že aktuálně, po rozvolnění opatření, mohou lidé prožívat posttraumatický stresový syndrom a počet kontaktů může narůst. V týmu LDS je aktuálně osm pracovníků, z toho tři sociální pracovníci a pět pedagogických. Všichni splňují podmínky pro výkon této činnosti a absolvovali akreditovaný kurz Telefonické krizové intervence nebo Komplexní krizové intervence. Linka důvěry STŘED Mobil: 775 22 33 11, pevná linka: 568 44 33 11 Chat: https://www.elinka.internetporadna.cz/linky/ld-stred e-mail: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript Irini Martakidisová |